Thursday, August 31, 2006

Vancouver – primele impresii

23-24 August 2006

Orasul acesta seamana mai mult cu un oras din Romania decit Toronto. Casele nu sint toate la fel, multe au curticele cu tot felul de floricele si parca nu ai impresia ca esti gituit de atita beton ca-n Toronto. Sint multe plaji superbe, miroase a ocean, la orizont vezi falnici muntii. Este intr-adevar un oras foarte frumos!
In prima noapte nu am gasit decit un hotel destul de piperat dar pentru urmatoarele 2 nopti am gasit un mic hotel mult mai convenabil.

Ne-am plimbat prin centru si un lucru care ne-a socat pe amindoi a fost numarul mare de drogati de pe strada. Multi tineri si de fapt de toate virstele se miscau mecanic, cu privirile inghetate pe la colturile strazilor. Oameni numai piele si os, in zdrente, macinati de droguri, cu carucioare mari dupa ei stateau pe la toate colturile si fumau sau beau sau si mai rau gesticulau si urlau pe strada. Odata cu lasarea serii numarul lor parea ca s-a-nzecit. Privelistile acestea dezolante pe funadalul natural superb al unui oras amplasat intre munti si malul oceanului pareau si mai triste. Te gindesti cum poate cineva sa fie atit de trist in mijlocul acestui peisaj magnific.

Bineinteles ca, ca-n orice oras mare sint zone si zone. Am invatat insa repede ca-n anumite zone – chiar daca centrale - nu avem ce cauta. Am vizitat Gastown – cea mai veche parte din oras si Chinatown. Ne-am plimbat prin Yaletown – parte noua din oras. Eram fericiti ca am ajuns si ne bucuram de fiecare moment din aceasta odihna bienmeritata.

No comments: