Tuesday, January 23, 2007

Bariloche – Peulla

Programul pe ziua de astazi este cam asa : 25 de km pina la Peurto Panuelo de unde luam un ferry pina la Puerto Frias + 3 km pina la Lago Frias + alt Ferry peste Lago Frias + 27 de km pina la Peulla.
Ne-am sculat la ora 6 dimineata ca sa evitam traficul spre Peurto Panuelo. Drumul, destul de ingust, era singurul care traversa peninsula pina la Puerto Panuelo si am observat cu o zi inainte ca toate masinile mici si mari se inghesuiau in viteza pe el. Chiar si la acea ora matinala erau ceva masini dar am reusit sa ajungem la port in vreo 2 ore. Traversarea lacului Frias a fost cea mai spectaculoasa. Era un lac micut, apa de culoare verde si in jur erau muntii vulcanici acoperiti de zapada. Urmatorii 27 de km pina la Peulla au fost un chin ce parea interminabil. Cum am trecut granita in Chile prin creierii muntilor, au inceput sa ne atace lighioantele de muste ucigase (care se pare ca-si duc veacul mai mult prin Chile) iar starea drumului era execrabila. Au fost vreo 4 km de urcus abrupt pe care am impins bicicleta. Ne-am intilnit cu un alt grup de ciclisti, frinti de oboseala care isi impinsesera bicicletele aproape toata ziua pe un urcus de aproape 20 de km. Odata trecuti de virf, a inceput coborasul – la fel de abrupt! In plus drumul plin de pietroaie facea si coborasul pe bicicleta aproape imposibil. Ultimii 10 km au fost relativ drepti dar calitatea drumului la fel de nasoala – pietre, gropi, muste multe, multe! Peisajul in schimb a fost absolut superb. Am vazut o cascada superba care serpuia printre stinci tocmai din virful muntelui. Traficul pe aceste drumuri la capat de lume era aproape zero. Spre sfirsitul zilei am ajuns si in Peulla. Cele 2 hotele din sat erau mult prea scumpe pentru nasul nostru, asa ca am dormit cu cortul la capatul satului cu un alt grup de turisti. Eram frinti de oboseala, mustele continuau sa ne agaseze. Am cumparata cina la niste localnici si pentru 3500 de pesos am avut parte de o masa completa – inclusiv un desert de zmeura proaspat culeasa din gradina!

No comments: