Saturday, February 17, 2007

Un incident neplacut din calatorie

A avut loc in Mendoza, chiar in centrul orasului pe o strada pietonala. Stateam pe o bancuta amindoi. Eu scriam ceva la laptop in timp ce Mircea s-a ridicat putin de pe banca si s-a dus 2 metri mai incolo la un chiosc de ziare. Numai bine ca niste hoti – care aveau ochii pe noi de ceva timp – au profitat de ocazie si au inhatat pe nesimtite rucsacul lui Mircea. Nici nu stim exact cind s-a intimplat dar – gindindu-ma in retrospectiva – banui momentul. In timp ce eu scriam de zor un mesaj pe laptop un tip vine la mine si-mi vira sub ochi niste CD-uri goale si baguie ceva ca daca nu vreau sa cumpar. Ii spun ca nu si apoi dispare. N-am bagat in seama gestul lui (mai ales ca e plin de din-astia care vind tot felul) doar cind a revenit Mircea vad ca rucsacul lui nu mai este pe banca. Sigur erau 2 hoti : unul mi-a distras atentia iar celalat a furat rucsacul. In rucsac erau pasaportul, haine de ciclism, niste carduri de memorie foto si vreo 60 de dolari. Faza este ca hotul nici macar nu s-a ales cu mare lucru in afara de bani. Acuma noi trebuie sa alergam la consulat, sa platim un nou pasaport, Mircea sa-si cumpere alte haine de ciclism…in timp ce pasaportul si lucrusoarele lui zac nefolosite pe undeva. E asa un sentiment groaznic sa te simti furat! Dar este si asta o lectie : trebuie avut mai mare grija cu lucrurile si avut mai putina incredere in oameni.

Ne-am dus apoi la politie si am raportat incidentul. La 6 seara ne-am imbarcat foarte intristati in autobuzul spre Buenos Aires.

No comments: